De nieuwe cache-mobiel - 12 Okt 21

De oude cache-mobiel (zichtbaar in meerdere voorgaande blogs) begint wat van zijn pluimen te verliezen. De motor gaat constant in noodloop en de garage kan maar niet vinden wat er schort. Ondertussen wel al de caravan getrokken met een motor die maar 1/3 van zijn vermogen heeft. Uiteindelijk geen goed plan en eigenlijk levensgevaarlijk.

Dus een nieuwe cache-mobiel moet er komen. Maar welke?

Stiekem had ik (Sir Pe) al eens geknipoogd naar een Ford Ranger Wildtrak, en eigenlijk was Lady Ka er ook wel stiekem verliefd op geworden. Dus, dan maar eens rondkijken op het WWW waar er nog eentje op stock staat. En ja hoor, gezocht en gevonden....

Voordeel van deze cache-mobiel in tegenstelling tot de vorige: het is een 4x4, dus de terreinwaarde gaat van 2.5 naar 5. En dat zullen we geweten hebben.
Een extra voordeel is het grotere vermogen en groter koppel in vergelijking met de oude MB. Voor het trekken van de nieuwe caravan ook weer een groot voordeel.

Nog een voordeel is dat deze cache-mobiel (nog) kan ingeschreven worden als 'lichte vracht'. Dat scheelt hem ook weer een hele hoop geld.

Heeft deze wagen dan enkel voordelen? Neen hoor, eerlijk is eerlijk he! Nadeel van de nieuwe cache-mobiel, hij lust wel een litertje meer dan de vorige, maar aangezien we nu niet meer zo heel veel Km doen voor het werk is ook dat geen reuzegroot probleem.

Op de eerste foto's (in de garage toen we hem bestelden en op de camping met de try-out met de caravan) is hij in de originele versie. Op de laatste foto's zien jullie hem in de licht gepimpte versie.

Reactie plaatsen

Reacties

Er zijn geen reacties geplaatst.

Maak jouw eigen website met JouwWeb